subota, 5. srpnja 2014.

Ledene griz kocke



sastojci

kora

7 belanaca
5 žumanca
10 kašika šećera
4 kašike brašna
3 kašike kakao
6 kašika vode sobne temperature
1 kašikica praška za pecivo

fil

1 l. mleka
180 gr. griza
250 gr. maslaca ili margarina
250 gr. šećera u prahu
4 vanilin šećera
2 žumanca
2 kašike kristal šećera

glazura

ja sam imala čokoladu "Najlepše želje" 250 gr. pa sam napravila ganache, dodala sam još 2 dcl. slatke pavlake i 1 kašikicu maslaca.

može i obična glazura od 100 gr. čokolade i 3 - 4 kašike ulja.

Postupak.


Umutiti belanca i šećer u čvrst sneg. Ja mutim tako što odmah po početku mućenja belanaca mikserom velikom brzinom dodajem postepeno šećer i onda mutim sve zajedno.
U sneg od belanaca dodati žumanca lagano mešajući, zatim i brašno, kakao i prašak za pecivo, takođe postepeno uz lagano mešanje. Na kraju dodati i kašiku po kašiku vode.
Smesu izliti u nauljen i brašnom posut pleh i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 15 do 20 minuta.

Fil

U mleko dodati vanilin šećer i skuvati griz. Nemojte odmah skinuti sa vatre čim se zgusne, griz treba da se kuva najmanje 10 minuta.
Ostaviti da se ohladi.
2 žumanca i 2 kašike šećera penasto umutiti, da pobele žumanca pa kuvati desetak minuta na pari. Ostaviti da se ohladi.

Umutiti maslac i šećer u prahu, dodati žumanca, dobro sjediniti pa dodavati po 2,3 kašike griza stalno muteći velikom brzinom.
Rasporediti fil preko ohlađene kore, staviti glazuru i dobro ohladiti nekoliko sati u frižideru.

Moja tepsija je dimenzija 23x32 cm. (maminajela.com)

0 komentari:

Objavi komentar